Kerkbezichtiging.

kerk b

Het kerkgebouw is te bezichtigen op het volgende tijdstip:
Gedurende de periode van medio mei tot eind september elke zaterdagmiddag van 14:00 tot 16.00 uur.
Zie hiervoor de agenda.
Tijdens deze uren is een (deskundige) gastheer en/of gastvrouw aanwezig.

Gedurende de periode van september tot mei : uitsluitend op aanvraag.

Voor nadere informatie hierover, kunt u contact opnemen met:
Dhr. A. Berends, tel. 0165-315941 / 06-49241465

Sinds voorjaar 2015 maakt ons kerkgebouw, alsmede de naastliggende pastorie, deel uit van het zogenaamde “Parelpad”.
Roestvrijstalen cirkels, aangebracht in trottoirs in het centrum, verbinden prachtige historische “parels” en leiden
bezoekers langs het Oudenbossche religieus en cultureel erfgoed.

Met de toenemende toeristische belangstelling hiervoor, verwachten wij dus ook de komende jaren een toename
van het aantal bezoekers aan ons kerkgebouw.
Ervaring heeft geleerd, dat gesprekken leiden tot zeer uiteenlopende onderwerpen en niet alleen over het kerkgebouw.

Visie PR-commissie:

Deze bestaat uit een aantal gemeenteleden, die door middel van activiteiten proberen in hun contacten naar buiten hun herkenbaarheid als christen niet alleen op zondag gestalte te geven.

Niet alleen bij de zomerse openstelling van de kerk,  maar ook :
"De wekelijkse inloopochtend " en de "De Tafeltje dekje"- en "Proeven en smaken-maaltijden" zijn bij uitstek gelegenheden waar aandacht voor en gesprekken met anderen gevoerd kunnen worden.

Ook met een project als "Afriana Foundation" wordt de aandacht getrokken.
Verder hebben we contact met de buurtwinkeliers over verschillende activiteiten.

Er blijven nog volop andersoortige mogelijkheden over. Echter, uw hulp is daarbij nog steeds hard nodig!

Publiciteit:

Goede communicatie is van groot belang. Naast ons kerkblad "Kerkklok"- zowel gedrukt als digitaal - en de Nieuwsbrief,
zijn we online ook te vinden op:

En is met name onze website van veel informatie voorzien en in groeiende mate een belangrijk en veel gebruikt medium geworden.

Daarnaast zijn er:
  • Een folder over onze kerk is o.a. beschikbaar bij de servicebalie in het Toeristisch Informatie Punt (NS stationsgebouw) en diverse andere locaties als  campings, hotels etc. in de omgeving.
  • Bij de receptie van diverse campings in de omgeving is een flyer verspreid, waarop met behulp van de smartphone een QR-code kan worden gelezen die informatie geeft over de Protestantse kerkdiensten in Oudenbosch en Oud Gastel.
  • De wekelijkse publicatie van kerkdiensten en kerkelijke activiteiten in “De Halderbergse Bode” , alsmede in lokale en regionale media.
  • Het infobord aan het hek voor het kerkgebouw waarin voorbijgangers geïnformeerd worden over de wekelijkse diensten.

Folder kerk